9 sty 2011

PODWODNA - SMENA 8M

Smena 8M to aparat powszechnie znany i już od wielu lat można go nabyć na targowisku za przysłowiową złotówkę. Brak finansowych środków do zakupu specjalistycznego sprzętu do fotografii podwodnej skłonił mnie do zbudowania własnej konstrukcji. Prosty aparacik, stary filtr foto, hermetyczne plastikowe pudełko, kilka śrubek ,nakrętka od butelki i kilka małych drobiazgów to wszystko co było mi potrzebne. To tak w telegraficznym skrócie powstała jedyna w swoim rodzaju obudowa wodoszczelna do rosyjskiej Smeny.


Główna zaleta konstrukcji to CENA ,jednak muszę przyznać ,że mój wynalazek ma sporo wad np.
- przy każdym zdjęciu musimy się wynurzyć i przesunąć film
- mało odpowiedni obiektyw ( brak szerokiego kąta)
- słaby celownik i brak światłomierza


Wad jest oczywiście więcej ,ale mimo to udało mi się wykonać tym sprzętem w miarę poprawne zdjęcia. Moja podwodna obudowa ma już blisko sześć lat i powoli chodzi mi po głowie nowa wersja , ale tym razem do cyfraka.  Szczegółów nowej konstrukcji na razie nie zdradzam ,jednak mogę podać ,że w założeniu ma być tania i pozbawiona wad wersji pierwszej.


Jako ciekawostkę dodam ,że koszt wykonania wodoszczelnej obudowy do Smeny nie przekroczył
5 euro.
Zdjęcie wykonane przy pomocy prymitywnej obudowy wodoszczelnej mojej konstrukcji. Adriatyk 2005









11 komentarzy:

  1. To ze Smieny ? Tej Smieny ?
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=181106141918629&set=a.181105965251980.48005.100000577337050


    Respect !

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładni TA - Prosta ,wytrzymała i skuteczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo! Bardzo ładne podwodne zdjęcia zrobione Smienką, okazuje się że mając pomysł, można Smienę zabrać również pod wodę. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  4. nastepna obudowa bedzie po opakowaniu z serka wiejskiego, jednorazowej rekawiczki i szkla z reflektora nysy :)
    4 pancerni i pies :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jarek jak zrobisz do "małpki" to podziel się swoją wiedzą bo z chęcią swojego ixusa 80-ke przekształcił bym w coś podwodnego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja mogę zapodać Ci obudowę do cyfraka na wzór!
    Mam na stanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. no właśnie jakiego? Bo ja potrzebuję do canon ixus 80. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne! Najlepsza ta zakrętka od butelki!

    OdpowiedzUsuń