21 lip 2011

KLATKA FARADAYA

Żuławy Wiślane 20.07.2011 Godzina 22:56
Daleko od wysokich drzew, ale blisko wysokiego napięcia czekaliśmy na poprawę pogody.
Wczoraj w nocy grzmiało i błyskało, był więc powód aby pojechać na polowanie burzowych kadrów. Burza była jednak bardzo sprytna i szybko zmusiła nas do ewakuacji w relatywnie bezpieczne wnętrze samochodu.
Podczas burzy samochód to dobre schronienie, jest niczym klatka Faradaya zabezpieczając nas przed ewentualnym porażeniem wysokim napięciem błyskawicy. Wczoraj  błyskało mocno, jednak  tylko ten jeden burzowy kadr  zrobiłem – fotka była  przepalona silnym wyładowaniem  jednak cos tam widać na zewnątrz samochodu – walnęło konkretnie :) nasze miny na zdjęciu powinny to wyraźnie zobrazować :)

INFO - Klatka Faradaya  to metalowy ekran mający chronić przed polem elektrostatycznym. Wymyślona i skonstruowana w 1836 roku przez fizyka angielskiego Michaela Faradaya w celu demonstracji jednego z podstawowych praw elektrostatyki.

Zapraszam na burzowy kadr z archiwum - WAKACYJNA BURZA

4 komentarze:

  1. Ja niestety nie mogłem wydostać się z domu, gdyż jak zaczęło "spawać" to byłem już po jednej butelce niepasteryzowanego specjala. Próbowałem złapać coś z okna, ale jakoś nietypowo z innej strony "spawało", z której mam słaby widok.
    Ps. Świetna fota!

    OdpowiedzUsuń
  2. NO tak to podobnie jak ja :)- jednak Damian mnie zabrał do swojej karety :) Ogólnie burza była dziwna błyskało, ale gdzieś wysoko w chmurach, ciężko było wykonać poprawne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie widzę po twojej minie , że chyba też byłeś po niepasteryzowanym. hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. No ale mimo to fotka się udała : )

    OdpowiedzUsuń