7 lut 2013

ELBLĄG 2013 - SZARA RZECZYWISTOŚĆ II


Dalej  moje oczy widzą w szarych odcieniach i dlatego mój nowy filmik pozbawiony jest kolorów. Ostatnio często młodzi ludzie opuszczają nasze ,,malownicze miasto”. Opuszczają je jednak na stałe i bez drogi powrotnej . Smutna to prawda, która dotarła do mojej głowy dopiero wtedy, kiedy mój serdeczny kolega  wyruszył w drogę do  krainy gdzie brak jest szarych kolorów.  Film dedykuję mojemu koledze, który już nigdy nie będzie mógł zobaczyć tych kadrów.

Zapraszam na film.

16 komentarzy:

  1. Jarku Twoje filmy są coraz lepsze. Naprawdę dają do myślenia. pozdrawiam Cię serdecznie. Paweł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paweł filmiki składam sam, sam jestem kamerzystą , montażystą i reżyserem . To trudne jest zadanie dla jednego człowieka, może kiedyś bardziej poważny film powstanie jednak potrzebne mi wsparcie :) Pozdrawiam i dzięki za dobre słowo.

      Usuń
    2. Masz nasze wsparcie! Duchowe! ;-)

      Usuń
  2. Dobre! Masakra co się dzieje w Elblągu i nie tylko .Pracodawcy dają robotę najlepiej na czarno i oczywiscie za jak najmniejsze pieniądze ..
    Co to jest w dzisiejszych czasach na rękę 1180zł ( najniższa krajowa ) ????
    Co to by było jak bym miał sam wynająć mieszkanie i utrzymać rodzinę ?? Nie da się nie ma takiej opcji jak sam wynajem w Elblągu to około 600 zł....w górę . Gdzie opłaty ? Gdyby dzieci nie mieszkały z rodzicami to zostaje most? ... Nie no długo pisać . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sławek słów mi brakuje więc wyrażam to w filmie - Pozdrawiam

      Usuń
  3. Jeszcze trzeba byłoby pokazać co się dzieje w śmietnikach po zmroku... Zawsze jak wyrzucam śmieci to tam tłumy "tych co to na wyspy brytyjskie nie wyjechali"... :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim śmietniku wieczorem i wcześnie rano też ruch jest większy. Kurde zaczynam powoli mieć tego dość bo lata lecą i wszystko wskazuje, że świat gna do przodu, a my brniemy dalej w bagnie po uszy.

      Usuń
  4. Jarek, nie zrozum mnie źle, film jest ok, ale podobny można nakręcić w każdym innym mieście, to co pokazujesz nie jest wyjątkowe i przypisane tylko do Elbląga, tak jest w całej Polsce i nie tylko w Polsce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem wiem, że tak jest w całej Polsce. Tytuł - ELBLĄG SZARA RZECZYWISTOŚĆ - to taka symbolika bo tutaj mieszkam i tutaj wszystko to otacza mnie codziennie.

      Usuń

  5. Jarku, ten film dedykowałaś koledze, który jak napisałeś, już nie zobaczy tych kadrów – udał się w drogę bez powrotu… Co go tak przygniotło? Ile lat zmagał się z trudnościami ponad siły?

    Ton Twojego komentarza, a w filmiku wypowiedź polskiego inteligenta, nałożona na elbląskie obrazki z życia, przejmują smutkiem i budzą odruch buntu.

    Czy praca w swoim kraju, godziwe zarobki i spokojne życie bez lęku o jutro, to za duży luksus dla Polaków?! - Dla przeciętnego Kowalskiego i Nowaka, który chce żyć z własnej pracy i zapewnić bezpieczeństwo swojej rodzinie, wychować dzieci. Dlaczego ma być pariasem Europy i zerem we własnym kraju?

    Jednocześnie, jak podają niezależne źródła, Polska jest w czołówce krajów o wysokim i stale wzrastającym rozwarstwieniu dochodów. W takich krajach, a dowodzą tego badania naukowe, żyje się najgorzej. Pojęcie biedy jest względne, bo bieda co innego oznacza dla Norwega a co innego dla Polaka, ale rozwarstwienie boli każdego jednakowo, bez względu na to ile aktualnie wynosi PKB.

    Nie ulega wątpliwości, że w Polsce dojdzie do wybuchu społecznego, pytanie brzmi tylko: kiedy?

    ElaC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela to długa i zawiła jest historia. Słabym jestem pisarzem więc wolę aby przemawiały moje kadry. Muszę przyznać, że zaszokowany byłem odzewem na te króciutkie filmiki , a moja poczta zapchana została ogromną ilością pytań.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo osób mi napisało że obojętnie kto będzie przy korycie to i tak będzie to samo. Muszę przyznać że i ja mam takie odczucia i to od wielu lat !!!!

      Usuń
    2. A ten filmik ja dedykuję dla Ciebie:
      http://www.wykop.pl/link/1403803/jan-pietrzak-o-sytuacji-w-polsce-miazdzy-po/

      Usuń
    3. Krzysztof dzięki za link - fajny FILMIK

      Usuń